Media społecznościowe to istotny element łańcucha zakupowego internautów. Duża liczba użytkowników tego typu platform sprawia, że możesz poważnie wpływać na ich decyzje, inspirować ich do zakupów i skłonić do interakcji. To znacznie więcej niż w przypadku reklam w tradycyjnych mediach, w których komunikacja odbywa się jednostronnie. Powodów, dla których inwestycje w social media marketing powinny być traktowane priorytetowo, jest jednak więcej. Sprawdź, jakie korzyści może przynieść Ci umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych!
1. Marketing w mediach społecznościowych buduje lojalność wobec Twojej marki
Decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usługi często podejmuje się nie na podstawie ceny. To wręcz niemożliwe przy dzisiejszej liczebności firm działających w sieci i wysokiej konkurencyjności rynku. Zamiast tego, kluczowe znaczenie w procesie zakupowym mają takie czynniki jak: zaufanie do konkretnej marki, pozytywne doświadczenia w przeszłości czy przywiązanie.
Możesz to osiągnąć za pomocą marketingu społecznościowego. Prowadzenie social media pozwala Ci docierać do klientów na osobistym poziomie, oddziaływać na ich emocje, wchodzić z nimi w interakcje i wywoływać pozytywne skojarzenia. To również Twój sposób na to, aby budować pozycję eksperta – rzetelnej firmy, która działa świadomie. Obecność w życiu swoich klientów (a średnio spędzają oni w mediach społecznościowych kilka godzin dziennie!) powoli Ci stworzyć autentyczne relacje, które nie tylko będą długotrwałe, ale też odporne na drobne pomyłki z Twojej strony.
2. Social marketing to sposób, aby lepiej poznać rynek i swoich klientów
Skuteczna reklama w mediach społecznościowych powinna spełniać dwa założenia: odpowiadać na bieżące trendy i być spersonalizowana. Przy opracowywaniu strategii marketingowej musisz mieć świadomość, że obecnie to właśnie social media najbardziej kształtują potrzeby i zachowania konsumentów. Nieobecność na tego typu platformach pozbawi Cię więc wiedzy na temat tego, czego naprawdę potrzebują potencjalni klienci, jakie formy reklamy do nich trafiają i co sprawia, że jedne marki lubią bardziej niż inne.
Prowadzenie social mediów to także świetna okazja, aby „prześwietlić” swoją konkurencję. Media społecznościowe oferują Ci niezliczone możliwości obserwacji i analizy strategii marketingowych firm o podobnym profilu. W ten sposób możesz poznać słabe i mocne strony ich usług, a także podpatrzeć, jakie unikalne wartości stosują i jak wyglądają ich relacje z klientami. Docelowo ułatwi Ci to zidentyfikowanie obszarów, w których będziesz mógł się wyróżnić i zaproponować klientom coś, czego nie otrzymają nigdzie indziej.
Poza tym social marketing uchroni Cię przed przepaleniem budżetu reklamowego i pozwoli Ci lepiej targetować swoje kampanie. Media społecznościowe to w końcu kopalnia wiedzy na temat tego, KTO, KIEDY i JAK korzysta z Twoich usług lub kupuje Twoje produkty. Pamiętaj, że reklama puszczona w eter nie dotrze do nikogo. Skuteczny marketing musi precyzyjnie trafiać do celu – media społecznościowe dają Ci taką możliwość.
3. Social media marketing to dobrze poznana, a więc skuteczna dziedzina
W mediach społecznościowych nie musisz działać po omacku! Strategie biznesowe wdrażane są tam już od wielu lat, dzięki czemu dziś specjaliści w tej dziedzinie wykazują naprawdę dużą skuteczność i oferują szeroki zakres działań. W przypadku firm takich jak agencja marketingowa social media Kohai otrzymasz pełny plan, który obejmuje:
- strategię zarządzania mediami społecznościowymi na podstawie wykonanego audytu;
- opracowania szczegółowego planu działania wraz z zakładanymi wskaźnikami wydajności;
- dostosowanie środków do Twoich celów biznesowych;
- opracowanie charakterystyki grup docelowych;
- analizę konkurencji.
Dzięki temu zyskujesz pewność, że inwestycja w social media marketing będzie w mniejszym lub większym stopniu trafna. Jest to więc świetne rozwiązanie nawet dla początkujących marek z małym budżetem lub firm w trudnej sytuacji finansowej, które muszą zwiększyć sprzedaż, ale obawiają się utraty środków finansowych.
4. Marketing społecznościowy pozwoli Ci lepiej rozwiązywać problemy
Nowy produkt lub usługa nie do końca trafia w gusta klientów? Konsumenci narzekają na wysokie ceny lub brak regularnych promocji? A może przeszkadza im długa realizacja zleceń? Wszystkiego możesz dowiedzieć się z mediów społecznościowych i zająć się niedociągnięciami, zanim przerodzą się w problem, który będzie kosztował Ci utratę wizerunku i mnóstwo strat finansowych.
Social marketing pozwala Ci ciągle trzymać rękę na pulsie i proaktywnie zarządzać ryzykiem, również jeśli chodzi o wprowadzane w ofercie zmiany. Dzięki obecności w mediach społecznościowych możesz elastycznie modyfikować swoją ofertę i dopasowywać je do rzeczywistych potrzeb swoich klientów.
5. Social marketing wspomaga Twoją sprzedaż
Media społecznościowe stanowią ogromne wsparcie dla Twojego sklepu internetowego. Przeważająca część internautów śledzi marki na swoich ulubionych platformach, aby być na bieżąco z ofertą i – co najważniejsze – często kupuje produkty, które tam znajdzie. Inwestycja w social media jest więc świetną promocją Twojego asortymentu. Zwykle bywa bowiem tak, że klient, który zagląda na Twój profil, jest zdecydowany coś kupić i zrobi to, jeśli spodoba mu się jakiś produkt z Twojej ofert. Daj mu tę możliwość, a zapewnisz sobie dodatkowe źródło dochodów.
Wszystkie rozważania na temat social media marketingu prowadzą do jednego wniosku: jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie, musisz być tam, gdzie Twoi klienci. Ci najwięcej czasu spędzają w mediach społecznościowych. Ciebie też nie może tam zabraknąć!